תוספני מזון חלבונים

תוספי מזון חלבונים

תוספי מזון חלבונים – לפעילות תקינה ויעילה של גופנו

רובנו נדרשים, בדרך כלל, להשלמת חסרים, כמו וויטמינים ומינרלים. לעיתים, לאור עיסוקינו, תוספי מזון, הכרחיים במיוחד. ספורטאים רבים נדרשים לתוספי מזון מסוג תוספי מזון חלבונים כדי לבנות את גופם, לחזקו ולשמור על חיוניותו ובריאותו. מכיוון שתחום עיסוקם כולל פעילות גופנית רבה יותר ומאמצת יותר, תוספי מזון חלבונים עוזרים בהתמודדות זו ובשמירה על מערכות הגוף. תוספי מזון חלבונים מאפשרים את קבלתו של החלבון באמצעים מלאכותיים שונים. תוספי מזון חלבונים מגיעים בכמה אופנים, כמו אבקות, חטיפים או משקאות.

תוספי מזון חלבונים – מהו חלבון

תוספי מזון חלבונים, כשמם כן הם. כוללים חלבון. אם כן, מהו חלבון? חלבון הינו תרכובת אורגנית, הבנויה משרשרת של חומצות אמיניות, הקשורות ביניהן. קיימים שני סוגי חלבון עיקריים: הראשון – חלבונים מבניים, הם אלה המרכיבים את התא וחלק ממבני הגוף (כמו העור והשיער, למשל), וחלבונים תפקודיים, הממלאים את כל התפקידים בגוף. חלבונים אלה משמשים להעברת הורמונים, למשל, משמשים כמוליכים עצביים, הם בעלי יכולת לייצר תנועה ומשמשים כזרזים לתגובות כימיות שונות בגוף. תוספי מזון חלבונים מעשירים את כמות החלבון בגוף, כמו למשל אצת ספירולינה, תוסף מזון, המספק בין היתר גם חלבון צמחי עם כל חומצות האמיניות הנחוצות לאדם באופן טבעי. ספירולינה כוללת חומרים מזינים במיוחד, העוזרים בתפקודו היעיל והבריא של הגוף. אך זו, שלא כמו תוספי מזון חלבונים אחרים, מגיעה כטבלייה לבליעה.

תוספי מזון חלבונים – הקשר בין חלבון לפעילות גופנית

פעילות גופנית עצימה וממושכת, כמו פעילות אירובית, למשל, דורשת אנרגיה רבה. החלבון המיוצר בגוף, משמש לאנרגיה חיונית זו. אימוני כוח, פעילות אנאירובית, הגורמים לעלייה במסת השריר, מגבירים גם הם את דרישתו של הגוף בהורמון זה. תוספי מזון חלבונים עוזרים במצבים אלה ומספקים את התוספת הנדרשת לתהליכים הגופניים המוגברים. אצת ספירולינה המספקת גם היא חלבון צמחי, עוזרת לספורטאים צמחוניים במיוחד ואף גם לאלה המעוניינים להפחית ממשקלם. ספירולינה, כמו תוספי מזון חלבונים אחרים, מספקת כמות גדולה של חלבון ועוזרת בשמירה על מסת השריר, ובמיוחד עבור אלה העוסקים בפעילות גופנית. תוספי מזון חלבונים יכולים לעזור לכם בתפקודו היעיל של הגוף, אולם היוועצות עם מומחים בטרם השימוש הינה הכרחית. תוספי מזון חלבונים שומרים על חיוניותו של הגוף ועוזרים בהתמודדות מול תהליכים גופניים קיצוניים, כמו פעילות גופנית מוגברת. חשוב לזכור, גם אם בחרתם להוסיף למערך התזונתי שלכם תוספי מזון חלבונים, הקפידו לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת ככל הניתן.