תוספי תזונה לספורטאים

תוספי תזונה לספורטאים

מדוע ומתי זקוקים להם

תוספי תזונה לספורטאים, הכוללים גם תוספי תזונה טבעיים, הינם חומרים, הנמצאים במזון שלנו באופן טבעי, ובאמצעות תהליכים כימיים או תעשייתיים הוצאו מתוכו כדי לעשות בהם שימוש בעת הצורך. תוספי תזונה לספורטאים ניתנים ככמוסות, אבקות נוזלים או טבליות, כדוגמת ספירולינה למשל, הנחשבת כתוסף חשוב ויעיל, המספק וויטמינים ומינרלים רבים. תוספי תזונה מאפשרים לספורטאים, הצורכים אותם, להשלים חסרים של וויטמינים או מינרלים שונים בגוף, או להוסיף על הקיים לאור עיסוקם, הכולל פעילות גופנית מוגברת במיוחד. חנות תוספי מזון מאפשרת את רכישתם של תוספי תזונה לספורטאים וכן מגוון של תוספי תזונה טבעיים אחרים.

תוספי תזונה לספורטאים – מתי זקוקים להם

מכיוון שגופם של הספורטאים עסוק בפעילות גופנית מוגברת, כאמור, והרבה מעבר לנורמה, הוא דורש וויטמינים ומינרלים רבים, לצורך תפקודן היעיל והתקין של מערכות הגוף השונות. תוספי תזונה לספורטאים מאפשרים לספורטאי להוסיף לתזונה הקיימת, תוספים אחרים וחשובים, שאיננו יכול לקבל מהתזונה עצמה. ספירולינה אצה, למשל, מספקת חלבון צמחי וחשוב, המאפשר את פעילותו התקינה והמאוזנת של הגוף. וכל זה, כמוצר טבעי לחלוטין ללא תופעות לוואי וללא חומרים משמרים או צבעי מאכל. תוספי תזונה לספורטאים כוללים וויטמינים, מינרלים, חומצות אמיניות וחומצות שומניות המאפשרים את תפקודו היעיל של הגוף. מכיוון שספורטאים אינם מסוגלים לספק בעצמם את כל הוויטמינים והמינרלים הנדרשים לגוף (ובייחוד לאור העובדה כי פעילותם הגופנית דורשת יותר מכך), הם נעזרים בכמה סוגים של תוספי תזונה לספורטאים.

תוספי תזונה לספורטאים – נקודות חשובות להתייחסות

תוספי תזונה לספורטאים הינם תעשייה גדולה ומשגשגת הכוללת תוספים רבים מאד, הניתנים לרכישה בכל חנות תוספי מזון וחנויות טבע למיניהן. תוספי תזונה, אולם, לעיתים עלולים להזיק לספורטאים, שכן לא תמיד משווקים באישור משרד הבריאות ועשויים להכיל תוספים, ששימוש לא נכון בהם עלול לפגוע. ולכן, בכל עת, בה החלטתם על שימוש בכל סוג של תוספי תזונה לספורטאים, מומלץ ואף הכרחי להיוועץ ברופא מומחה או דיאטנית. אלה יוכלו להסביר לכם על תוספי תזונה המתאימים לספורטאים ולבדוק אילו יכולים להתאים לכם במיוחד. תוספי תזונה לספורטאים נועדו, ובהנחה שעושים שימוש נכון ויעיל בהם, להיות כתוספת לתזונה מאוזנת ובריאה ופעילות גופנית. שילובם של כל אלה עוזר בשמירה על בריאותו וחיוניותו של הגוף. בהגיעכם לכל חנות תוספי מזון בחרו בהתאם להוראותיו של המומחה בו התייעצתם, את תוסף התזונה המתאים לכם והיצמדו אליו. הימנעו שלא לרכוש תוספים שאינם דרושים לכם.